• Hackathon 2018 at Antonine University

17 décembre 2018

In collaboration with Splunk and BMW Group, the Faculty of Engineering and TICKET Lab organized a 24-hour Hackathon where 19 teams from 7 universities in Lebanon (UA, AUB, LAU, USJ, LU-Roumieh, NDU, USEK) participated and competed in.

Six teams were pre-selected and offered the opportunity to pursue an internship at BMW Group:

2 teams from UA, 1 team from NDU, 1 team from AUB, 1 team from USJ, and 1 team from LU-Roumieh.
    The six teams presented their projects and applications in front of a jury consisting of:

Dr. Antoine Habchi, Lebanese parliament member,
    Dr. Georg Birgelen, German Ambassador in Lebanon,
    Dr. Dirk Dreher, Vice President , Head of logistics planning, BMW Group,
    Dr. Tobias Afsali, General Work Council, BMW Group,
    Mr. Franz Kellhuber, Director Sales Engineering Central Europe, Splunk,
    Mr. Fadi Naffah, Program Manager, Agrytech,
    Dr. Mohamad Nassar, Assistant Professor, AUB/inmind .ai,
    Mrs. Joelle Haykal, Administration and Human Resources Manager, Bassoul-Heneine.

Following the jury’s discussion, the three winning teams were announced during the Hackathon’s main session- SBS’18:

• First Place winners: AUB Team 4, consisted of: Mohammad Ali Hamdan, Karim Kenaan, and Karl Hayek, who received 6000 dollars awarded by Splunk.
    • Second Place winners: NDU Team 2, consisted of: Jason Eid, Ralf Zakarian, and Joe Karam, who received 3000 dollars awarded by BMW Group.
    • Third Place winners: UA Team 2, consisted of: Gilbert Jabbour, Christian Eid, and Alexandre Ibrini, who received 1500 dollars awarded by inmind .ai.

Un « Hackathon » a été organisé par la Faculté d’Ingénierie et le laboratoire Ticket de l’UA, en collaboration avec Splunk et le groupe BMW. 19 équipes de plusieurs universités libanaises (AUB, USJ, LAU, LU-Roumieh, NDU, USEK) et de l’Univesité Antonine (UA), ont effectué de la programmation informatique collaborative pendant 24 heures d’affilée.

Durant le second tour, 6 équipes ont été présélectionnées pour présenter leur projet devant un jury composé de S.E.Dr. Georg Birgelen, ambassadeur de l’Allemagne au Liban, Dr. Dirk Dreher, vice-président pour la planification et la logistique au groupe BMW, Dr. Tobias Afsali, conseiller général à BMW, M. Franz Kellhuber, directeur techniques de vente en Europe centrale, Splunk, M. Fadi Naffah, chargé de programme, Agrytech, Dr. Mohamad Nassar, professeur adjoint, AUB/inmind.ai, S.E.Dr. Antoine Habchi, député libanais et Mme Joelle Haykal, directrice des ressources humaines, Bassoul-Heneine.

On a accordé aux 6 équipes présélectionnées la possibilité de suivre un stage auprès du groupe BMW. Ces équipes étaient : une équipe de la NDU, une équipe de l’AUB, une équipe de l’USJ et une équipe de LU-ROUMIEH et 2 équipes de l’UA.

À l’issue des délibérations du jury, trois équipes gagnantes ont été proclamées durant la session plénière du « Hackathon ».

Le 1er prix fut décroché par l’équipe de l’AUB, composée de Mohammad Ali Hamdan, Karim Kenaan et Karl Hayek ; ils ont reçu la somme de 6000 dollars offerte par Splunk.

Le 2ème prix fut décroché par l’équipe de la NDU, composée de Jason Eid, Ralf Zakarian et Joe Karam ; ils ont reçu la somme de 3000 dollars offerte par le groupe BMW.

Le 3ème prix fut décroché par l’équipe de l’UA, composée de Gilbert Jabbour, Christian Eid, et Alexandre Ibrini ; ils ont reçu la somme de 1500 dollars offerte par inmind.ai.

• <décembre 2019>
    lumamejevesadi